الرئيسية / اسلاميات مترجمة / تعبير عن الصلاة بالانجليزي – تعابير اسلامية عن الصلاة
تعبير عن الصلاة بالانجليزي

تعبير عن الصلاة بالانجليزي – تعابير اسلامية عن الصلاة

تعبير عن الصلاة بالانجليزي ، كيف نعبر و نتحدث عن موضوع الصلاة بالانجليزي ؟ في هذا المقال سنتعلم بعضها لذلك تابعنا الى الاخير :

Salah: The Second Pillar of Islam

Salah, is the second pillar of Islam and a daily obligation, upon all Muslims above baligh (mature) age. Salah plays a fundamental role in the Islamic faith and in this guide, we will explore the most important facets of the second pillar of Islam, including the meaning of salah, when you should be performing salah and what benefits salah can provide.

الصلاة: الركن الثاني للإسلام (تعبير عن الصلاة بالانجليزي)

الصلاة ، هي الركن الثاني من أركان الإسلام وواجب يومي على جميع المسلمين فوق سن البلوغ (النضج). تلعب الصلاة دورًا أساسيًا في العقيدة الإسلامية ، وفي هذا الدليل ، سوف نستكشف أهم جوانب الركن الثاني من الإسلام ، بما في ذلك معنى الصلاة ، ومتى يجب أن تؤدي الصلاة والفوائد التي يمكن أن تقدمها.

تعبير عن الصلاة بالانجليزي

What Does Salah Mean?

Salah is defined as the act of offering prayers to Allah SWT. Literally translated, salah can mean prayer or supplication and is generally considered the act of worshipping Allah SWT; an act which is specifically mentioned in the Holy Qur’an with a variety of rules and guidelines surrounding it.

ماذا تعني الصلاة؟

يتم تعريف الصلاة على أنها فعل الصلاة إلى الله سبحانه وتعالى. الترجمة الحرفية ، يمكن أن تعني الصلاة الصلاة أو الدعاء وتعتبر بشكل عام عبادة الله سبحانه وتعالى ؛ فعل مذكور على وجه التحديد في القرآن الكريم مع مجموعة متنوعة من القواعد والمبادئ التوجيهية المحيطة به. (تعبير عن الصلاة بالانجليزي)

Performing Salah

Muslims must be wearing specific types of clothing which keep areas of their body covered, face Mecca before beginning and must recite phrases and passages from the Qur’an at certain points.

أداء الصلاة

يجب أن يرتدي المسلمون أنواعًا معينة من الملابس التي تحافظ على مناطق من أجسادهم مغطاة ، ويواجهون مكة قبل البدء ويجب أن يقرأوا عبارات ومقاطع من القرآن في نقاط معينة.

Daily salah prayers tend to follow a similar structure, though additional prayers and those that occur during major events like Eid ul-Adha differ more significantly. It is important to educate oneself on how to perform their prayer correctly to ensure the benefits of salah are acquired and your act of worship is received well by Allah SWT.

تميل الصلاة اليومية إلى اتباع هيكل مماثل ، على الرغم من اختلاف الصلوات الإضافية وتلك التي تحدث خلال الأحداث الكبرى مثل عيد الأضحى بشكل أكبر. من المهم تثقيف نفسك حول كيفية أداء صلاتهم بشكل صحيح لضمان الحصول على فوائد الصلاة وتلقي عبادتك جيدًا من قبل الله سبحانه وتعالى.

(تعبير عن الصلاة بالانجليزي)

 

Rules, Guidelines and Facts About Salah

Performing salah is a process with a specific structure and set of principles which must be followed.

To begin with, there are five separate daily prayers which must be performed; they are as follows:

  • Fajr – this is performed before sunrise
  • Zohr – this is performed at midday
  • Asr – this is performed between Zohr and sunset
  • Maghrib – this is performed at sunset
  • Isha – this is performed between Maghrib and midnight

قواعد وإرشادات وحقائق عن الصلاة

أداء الصلاة هو عملية ذات هيكل محدد ومجموعة من المبادئ التي يجب اتباعها.

هناك خمس صلوات يومية منفصلة يجب أداؤها ؛ وهم على النحو التالي: (تعبير عن الصلاة بالانجليزي)

  • الفجر – يتم ذلك قبل شروق الشمس
  • الظهر – يتم إجراؤه في منتصف النهار
  • العصر: بين الظهر والغروب
  • المغرب – يتم تنفيذ ذلك عند غروب الشمس
  • العشاء – يتم إجراؤه بين المغرب ومنتصف الليل

تعبير عن الصلاة بالانجليزي

These are the obligatory prayers only; there are many other prayers that Muslims can perform voluntarily for their own benefit. Many of these voluntary prayers are undertaken by Muslims during the Holy month of Ramadan due to the many rewards and blessings bestowed in this virtuous month.

All prayers are initiated with the recitation of the adhaan which means call to prayer. The act of salah itself is a conversation between you and your Lord and is for nobody else’s benefit but your own.

Each salah prayer consists of a number of rakaat (units), which are split throughout the day as follows:

  • Fajr – 2 rakaat (units)
  • Zohr – 4 rakaat (units)
  • Asr – 4 rakaat (units)
  • Maghrib – 3 rakaat (units)
  • Isha – 4 rakaat (units)

هذه هي الفرائض فقط. هناك العديد من الصلوات الأخرى التي يمكن أن يؤديها المسلمون طواعية لمصلحتهم الخاصة. العديد من هذه الصلوات الطوعية يقوم بها المسلمون خلال شهر رمضان المبارك بسبب المكافآت والبركات العديدة التي ينالها هذا الشهر الفاضل.

تبدأ جميع الصلوات برفع الأذان . فعل الصلاة بحد ذاته هو محادثة بينك وبين ربك ولا يفيدك أحد غيرك. (تعبير عن الصلاة بالانجليزي)

تتكون كل صلاة من عدد من الركعات تنقسم على مدار اليوم على النحو التالي:

  • الفجر – 2 ركعة (وحدة)
  • ظهر – 4 ركعات (وحدات)
  • العصر – 4 ركعات (وحدات)
  • المغرب – 3 ركعات (وحدات)
  • العشاء – 4 ركعات (وحدات)

 

A Muslim can offer voluntary units should he or she wish in the form of nafil prayers.

Many people opt to pray at the local Mosque in congregation while others prefer to pray at home or at work.

Should one be travelling or away from their hometown, certain allowances are given to make the prayers easier.

Again, any form of prayer in Islam is carried out whilst facing towards Mecca, where the Holy Ka’aba resides. This position can be ascertained using a compass.

 

يمكن للمسلم أن يقدم وحدات تطوعية إذا رغب في ذلك على شكل صلاة النفل.

يختار الكثير من الناس الصلاة في المسجد المحلي في جماعة بينما يفضل البعض الآخر الصلاة في المنزل أو في العمل.

إذا كان الإنسان مسافراً أو بعيداً عن موطنه ، تعطى بدلات معينة لتيسير الصلاة.

مرة أخرى ، يتم تنفيذ أي شكل من أشكال الصلاة في الإسلام أثناء التوجه الى مكة المكرمة ، حيث توجد الكعبة المشرفة. يمكن التحقق من هذا الموقف باستخدام البوصلة.

 

What is the Purpose or Benefit of Salah?

The principle of Salah is to ensure Muslims maintain their faith and devotion to Allah SWT, to increase taqwa (closeness to Allah SWT) and to remain conscious of the importance of faith and submission to their Creator.

There is special importance dedicated to the Friday prayer, which is also known as Jumaa . This prayer is performed in congregation at the local Mosque and is led by an Imam (leader).

As with all of the Five Pillars of Islam, salah is a highly important obligation upon all Muslims and is essential to ensuring we stay within the boundaries of deen and remain mindful of one’s faith.

ما الهدف أو الفوائد  من الصلاة

مبدأ الصلاة هو التأكد من أن المسلمين يحافظون على إيمانهم وتفانيهم لله سبحانه وتعالى ، وزيادة التقوى (القرب من الله سبحانه وتعالى) والبقاء على وعي بأهمية الإيمان والخضوع لخالقهم.

هناك أهمية خاصة مخصصة لصلاة الجمعة ، والتي تُعرف أيضًا باسم الجمعة. تؤدى هذه الصلاة جماعة في المسجد المحلي ويؤمها إمام.

كما هو الحال مع جميع أركان الإسلام الخمسة ، فإن الصلاة هي التزام مهم للغاية على جميع المسلمين وهي ضرورية لضمان بقائنا ضمن حدود الدين والبقاء على دراية بعقيدة المرء

 

%d مدونون معجبون بهذه: