الرئيسية / تعلم الإنجليزية / تعبير بالانجليزي / تعبير عن السيارات بالانجليزي ومشاكلها
serious car mechanic pumping up car wheel in modern service garage
Photo by Andrea Piacquadio on Pexels.com

تعبير عن السيارات بالانجليزي ومشاكلها

مشاكل في السيارات

قد يكون ذلك صعب التصديق، ولكن اصدقائي جميعهم عندهم مشاكل في سياراتهم.

يواجه تشارلي مشاكل في سيارته. فالمكابح لا تعمل. لقد حاول إصلاحها بنفسه. ولكن لم يكن قادراً على ذلك لأنه لا يعرف شيئاً عن السيارات. أخيراً أخذ سيارته إلى الميكانيكي. وقد كلفه الميكانيكي الكثير من المال، وما زالت المكابح لا تعمل. تشارلي منزعج حقاً. إنه يواجه متاعب كثيرة مع سيارته ولا يستطيع أن يجد أحداً يساعده.

TROUBLE WITH CARS
It might seem hard to believe, but my friends are all having trouble with their cars.

Charlie is having trouble with his. The brakes don’t work. He tried to fix them by himself, but he wasn’t able to, because he doesn’t know anything about cars. Finally, he took the car to his mechanic. The mechanic charged him a lot of money, and the brakes STILL don’t work! Charlie is really annoyed. He’s having a lot of trouble with his car, and he can’t find anybody to help him.

تواجه بيتي مشاكل في سيارتها. إنها لا تعمل في الصباح. حاولت تصليحها بنفسها ولكنها لم تكن قادرة على ذلك لأنها لا تعرف شيئاً عن السيارات. أخيراً أخذت السيارة إلى الميكانيكي. وقد كلفها الميكانيكي الكثير من المال وما زالت السيارة لا تدور في الصباح. بيتي منزعجة حقاً. إنها تواجه متاعب كثيرة مع سيارتها، ولا تستطيع أن تجد أحداً يساعدها.

Betty is having trouble with hers. It doesn’t start in the morning. She tried to fix it by herself, but she wasn’t able to, as she doesn’t know anything about cars. Finally, she took the car to her mechanic. The mechanic charged her a lot of money, and the car STILL doesn’t start in the morning! Betty is really annoyed. She’s having a lot of trouble with her car, and she can’t find anybody who can help her.

يواجه مارك ونانسي مشاكل في سيارتهما. المقود لا يدور. حاولا إصلاحه بنفسهما ولكنهما لم يكونا قادرين على ذلك لأنهما لا يعرفان شيئاً عن السيارات. أخيراً أخذا السيارة إلى الميكانيكي. وقد كلفهما ذلك الكثير من المال وما زال المقود لا يدور. مارك ونانسي منزعجان حقاً. إنهما يواجهان متاعب كثيرة مع سيارتهما ولا يستطيعان أن يجدا أحداً يساعدهما.

Mark and Nancy are having trouble with theirs. The steering wheel doesn’t turn. They tried to fix it by themselves, but they weren’t able to, since they don’t know anything about cars.

Finally, they took the car to their mechanic. The mechanic charged them a lot of money, and the steering wheel STILL doesn’t turn! Mark and Nancy are really annoyed. They’re having a lot of trouble with their car, and they can’t find anybody who can help them.